Kjøregodtgjørelse kan skape kaos

Kjøregodtgjørelse

Noen bedrifter trenger biler og andre kjøretøy i sin drift, andre har utgifter med hensyn til flyreiser med kost og losji, og det kan bli mye rot i systemet når reiseregningene strømmer på. Av og til må man legge ut for disse omkostningene selv, og disse skal arbeidsgiver etterbetale når utregningene er gjort. Her kan det oppstå mye kaos. Kilometerstand skal registreres på bilene, drivstoff skal som oftest betales med tilgjengelige drivstoffkort, utgifter i forbindelse med transport til og fra flyplass og lignende kvitteringer må komme inn for at det ikke skal oppstå det fullstendige kaos. Derfor har man integrerte systemer for disse utgiftene. Men de er ofte gammeldagse og ikke digitale. Så nå finnes det systemer som skal gjøre det enklere både for arbeideren samtidig som det blir enklere for regnskapsførerne å holde kontrollen. Alle transaksjonene vil skje digitalt og dersom systemer er nede av ulike grunner, vil den mengden likevel være håndterlig. Og dersom ledelsen begynner å bli lei av manglende kvitteringer, unøyaktige utregninger eller andre problemer, kan løsningen være nærmere enn man skulle tro.

Systemet som skaper kontroll over kjøregodtgjørelsene

Det nye systemet behandler fakturaene mye raskere fordi det har opprettet et fakturaarkiv som ligger på et intranett, som er tilgjengelig for alle ansatte og ledere. På denne måten vil det bli en smidig prosess. Som del i en logistisk tankegang, vil fakturaene behandles automatisk og alle papirer og kvitteringer er allerede skannet inn slik at alt er digitalt registrert. Med gjennomtenkte prosedyrer og kvalitetssikrede systemer for håndtering av bedriftens ressursbruk, ERP som det kalles, vil systemet fange opp og systematisere trafikken som går gjennom det. Da er det mye enklere å fange opp unntakene, feilene og problemene som oppstår. All data vil bli lagret i skyen, noe som fremstår som helt sikkert. Og man skal ikke undergrave effekten av nye systemer som reduserer timebruken av verdipassive oppgaver. Nå kan alle i bedriften fokusere på kjernevirksomheten, og dermed også kanskje kunne tilby en bedre tjeneste.

Kom fort i gang med integreringen, så vil kjøregodtgjørelsene bli registrert direkte

Tar man kontakt med det samme vil man fort ha et system for forenkler hverdagen til de ansatte og få hjelp til kjøregodtgjørelse. Og man vil ikke minst få riktigere tall å gå ut i fra. Det spiller ingen rolle hvilke systemer man tidligere benyttet, fordi dette systemet kan integreres med hva det skulle være. Ingenting er umulig, men det må settes opp en plan for implementeringen. På denne måten vil man få en optimalisert arbeidsflyt. Det er nemlig denne flytens hastighet som bestemmer effektiviteten til bedriften og som da også vil kunne si noe om overskudd og resultat. Da det i tillegg er et system med brukervennlig grensesnitt, vil de fleste håndtere programmet uten at det skulle oppstå større forviklinger eller misforståelser. Er ledelsen i tvil, kan man få en gratis demo og kundeservice via chatt eller email døgnet rundt, eller telefon i arbeidstiden. Da er det stor mulighet for at man kan se virkningen av et solid system som reduserer arbeidstimer på ting som ikke skaper merverdi for bedriften, men i stedet stjeler tid og penger for en bedrift i fremadstormende hastighet mot nye målsetninger og resultat. Det vil bli enklere for ledelsen å fastsette konkrete mål og ikke minst å nå disse. For man vet at man har et system som er sikkert og trygt og som fullfører sine oppgaver til hver eneste minste detalj.

Legg igjen en kommentar til "Kjøregodtgjørelse kan skape kaos"

Legg igjen en kommentar

Your email address will not be published.


*